|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
UJP / R3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
UJP
/
R3
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ruština 3
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Ruština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
15
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Ruština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
CJP/R3
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Kurz připravuje na dosažení úrovně A2 dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky.
|
Požadavky na studenta
|
Průběžné plnění zadaných úkolů.
2 zápočtové testy splněné na 75%.
|
Obsah
|
1. Moskva, Petrohrad. Co je třeba znát o Rusku?
2. Cestováni.Cesta do Ruska.
3. Nesklonná podstatná jména. Antonyma.
4. Praha. Popis svého města, bydliště.
5. Setkání. 4. pád podstatných jmen.
6. Normy chování. Návštěva.Vyjádření nutnosti.Záporový genitiv.
7. Opakování učiva. 1. zápočtový test.
8. Vzhled člověka. Přídavná jména.Řadové číslovky,data.
9. Popis člověka. Reálie a kultura: Umělecký portrét v malířství.
10. Oblečení a móda.
11. Povahové vlastnosti člověka.
12. Styl oblékání. Kroje. Vyjádření nutnosti a možnosti (nemožnosti) děje.
13. Závěrečné opakování. 2. zápočtový test.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Jelínek Stanislav. Raduga po novonu 2. fraus,Plzeň, 2008. ISBN 978-80-7238-700-7.
-
Základní:
Jelínek Stanislav. Raduga po novonu 3. Fraus, Plzeň, 2009. ISBN 978-80-7238-772-4.
-
Rozšiřující:
Golovatina, Varvara; Klausová, Vlasta. Cvičebnice ruského jazyka. Plzeň, 2013.
-
Doporučená:
Balcar, M. Ruská gramatika v kostce.. Leda.
-
Doporučená:
Čára, Vladimír; Balcar, Milan,; Ladmanová, Jarmila. Ruská mluvnice pro střední školy. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1996. ISBN 80-04-24891-8.
-
Doporučená:
Nekolová, Věra; Camutaliová, Irena; Vasiljeva-Lešková, Alena. Ruština nejen pro samouky. Vyd. 1. Praha : LEDA, 2002. ISBN 80-85927-96-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
15
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Celkem
|
107
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vyjmenovat volnočasová aktivity
rozlišit výslovnost tvrdých a měkkých souhlásek
rozlišit výslovnost redukovaných samohlásek v ruštině
srovnat odlišné slovesné vazby v ruštině a češtině
klasifikovat slovesa podle způsobu časování
rozlišit tvary zvratných sloves a sloves se změnou kmenové souhlásky
porovnat skloňování podstatných jmen
rozlišit a využít slovesa pohybu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
správně používat tvary zvratných sloves a sloves se změnou kmnové souhlásky
popsat aktivity ve volném čase
sestavit jednodochý inzerát
srovnat systém školství v RF a ČR; popsat vyučování a vyjmenovat předměty
popsat trasu ve městě - orientace a dopravní prostředky
popsat proces nakupování
shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem textu
vyhledat podstatné informace textu |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
rozlišit tvary podstatných jmen středního rodu
rozlišit tvary množného čísla podstatných jmen
rozlišit tvary řádových číslovek
srovnat odlišné slovesné vazby v ruštině a češtině
rozlišit tvary přídavných jmen
klasifikovat slovesa vyjadřující učení a oblékání
rozlišit tvary sloves k vyjadřování nutnosti, možnosti (nemožnosti)
vyjmenovat nejznámější památky města
pojmenovat lidské povahové vlastnosti a styl oblékání |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
správně používat tvary zvratných sloves a sloves se změnou kmenové souhlásky
správně používat tvary množného čísla podst. jmen
používat tvary řadových číslovek ve vyjádření data
správně používat tvary přídavných jmen
popsat styl oblékání známého člověka (kamarád, člen rodiny, celebrita)
srovnat styl oblékání v čase (lidový kroj)
sestavit jednoduché vyprávění o městě
popsat trasu ve městě - turistická procházka
shrnout nebo analyzovat informace získané poslechem textu
vyhledat podstatné informace textu
|
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Diskuse, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
|
|
|
|